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Marokko:
Die Wahrheit über Prostitution
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2008-07-20 @ 14:04 UTC · Geschrieben von Jillian York
Übersetzt von Clemens Harten· engl. Originalartikel
Marokko steht in dem Ruf, dass es dort besonders viel Prostitution gäbe. Auch wenn die Aussagen mancher aus den Golf-Staaten übertrieben sind: In Marokko, das mit der doppelten Herausforderung von Armut und Massentourismus umgehen muss, beheimatet viele junge Frauen, die einen Ausweg suchen.
Während manche zum studieren und arbeiten das Land verlassen, versuchen es andere mit Prostitution. Viele arbeiten in kleineren marokkanischen Städten, ihre Zuhälter sind meist ebenfalls Marokkaner. Manche geraten aber auch in die Fänge der großen, bedauerlichen Sex-Tourismus Industrie, die jährlich zu einigen Prozessen führt. Wieder andere gehen zum Arbeiten in die reichen Golf-Staaten - manche werden Friseure oder Animateure, aber einige landen auch - gewollt oder nicht - in der Prostitution.
Eines der Phänomene in Marokko ist das der studierenden Prostituierten. Der Blogger Words For Change hat einen hervorragenden Artikel geschrieben über die jungen Frauen vom Land, die sich plötzlich in den großen Städten der Universitäten wiederfinden und als Prostituierte enden. Ein Auszug:
- In den Schlafsälen der Mädchen lernte Aïcha, wie man sich kleidet, wie man Make-Up aufsetzt und wie eine Frau spricht.
Und es waren auch die Schlafsäle der Universität, in denen sie verleitet wurde, sich ein bisschen Taschengeld für die schönen Kleider zu verdienen, in denen sie wie ein Stadt-Mädchen aussah. Der erste Schritt in den Abgrund waren anonyme Treffen mit älteren Männern, die sie in gute Restaurants einluden und ihr halfen, ihren Charm und ihre Weiblichkeit zu entdecken. Es war der Todesstoß, als sie verstand, dass sie die wenigen Rechnungen für ihren späten Jungendtraum mit ihrem Körper bezahlen musste.
Nachdem Aïcha ihren Abschluss gemacht hatte, fiel es ihr schwer ihr gut bezahltes Nachtleben aufzugeben für einen furchtbaren Bürojob, oder die Lichter der großen Stadt für ein kleines Haus in Lhajeb zurückzulassen. Mit verbitterter Stimme erzählte sie mir: “Als ich studierte, wollte ich mir nur Taschengeld verdienen. Ich merkte nicht, dass ich eine Prostituierte war, bis es nach dem Abschluss meine einzige Beschäftigung wurde”. Aïcha lebt noch immer in der Stadt als Prostituierte, um Geld an ihre Familie zu schicken und die Rechnungen zu bezahlen. Ihre Bildung und Schönheit lassen reiche und bekannte Personen von der ganzen Welt sie für ihre Dienste bezahlen.
- Es gibt Prostituierte, denen genügt ein einziges Wort und sie werden dich in ein Gespräch verwickeln. Viele dieser Mädchen studieren, habe eine arme Familie und machen den Job aus Geldnot. Einmal habe ich ein Mädchen gesehen, sehr jung, die auf mich wie eine Jungfrau wirkte. Sie hatte Angst, jemand würde sie ansprechen - als dann schließlich jemand auf sie zuging, war sie ganz angespannt. Es ist wirklich eine Schande, was man auf den Straßen von Casablanca sieht. Manche Marokkaner sagen, wenn eine Frau ihren Schleier nicht trägt, kann man sich sicher sein, dass sie eine Prostituierte ist. Hier ist es nicht wie in Europa, wo die Prostituierten vom Recht anerkannt sind. Im Schmelztiegel Marokko kann man nicht wissen, wer eine Prostituierte ist, und wer nicht. Ich vermute, dass es auch Mädchen gibt, die Jeans und westliche Klamotten tragen und sich nicht prostituieren - aber jeder muss suchen, bevor er die wahre Liebe findet.
http://de.globalvoicesonline.org/2008/0 ... stitution/
Blogger: Words for Change:
The Educated Prostitute
July 1, 2008
On that morning, I was heading to the newspaper with no new stories or article projects in mind when my editor-in-chief called me to ask whether I’ll be interested in interviewing a very special person, and to publish her memories on a daily basis in the newspaper. This very special person was a young student who became a professional prostitute. The editor-in-chief of course was only interested in raising the sales, because the golden rule in journalism is that “When there is no news, you should create the news”. And what’s better than dealing with one of the society’s prime taboos to make the news. I only had one answer to give: I’ll do it!
Morocco has the reputation of having a significant number of young prostitutes. Maybe this stereotype other Middle Eastern countries have about us is a bit exaggerated, but still, Morocco has very well structured prostitution webs, which transform innocent girls to mighty night creatures, and even export them to work outside the country. What most people ignore is that prostitution was a very prosperous activity in pre-Islamic Morocco. Native Berber tribes used to set tents on the roads after the harvest season to offer “entertainment” to peasants after a year of hard work. Prostitution then, was a social service which allowed money circulation among all the tribe’s members. Islam couldn’t change much in the anthropological habits of local people. In my opinion, the high prostitution rates among young Moroccan girls can be explained by the extreme openness to the west and the cultural predisposition to this kind of activities.
For me it was very difficult to write about the subject. Should I feel pity or contempt, compassion or disgust towards this young girl with a university degree who decided to sell her body to make a living? I’ve just decided to play the role of the objective pen, which describes what it hears and sees without the interference of any subjective feelings. Though, it was hard not to make a comparison between me and her. We were both Moroccan girls, born in the same year, listening to the same music, and with university degrees. Yet, each of us chose a different path, or maybe that path chose her.
Her name was Aïcha. She was very blond, very tall, and very beautiful, the kind of the 1960s American films’ beauty. Aïcha had to move after high school from her small town called Lhajeb to study English Literature in Meknes’ college. “My parents didn’t prepare me to live alone in the city. I come from a poor background where talking about sex is a taboo”, she told me while gazing at the horizon. In the girls’ dorms, Aïcha learned how to dress, to put on make-up, and to talk like a woman. It is also in the university dorms that she was tempted to make some pocket money to pay for the pretty clothes which can make her look like city girls. The first step to the abyss was going out incognito with older men who invited her to good restaurants, and make her discover her charms and feminity. The deadly stab was when she discovered that she had to pay with her body for the few bills to realize her late adolescence fantasies.
Once Aïcha graduated, it was difficult to leave her well-paid night life for miserable desk work or to abandon the lights of the big city for a small house in Lhajeb. She told me with a bitter voice “When I was studying it was just to make pocket money. I didn’t realize that I am a prostitute until it became my full-time job after graduating”. Aïcha is still now living in the city and working as a prostitute to send money to her family and pay for her charges. Her education and beauty make very rich and well-known men from over the world pay for her services. After filling four, 120-minute tapes and finishing the interview, the young girl looked straight into my eyes and said “I fast every Ramadan and pray five times a day for Allah to forgive me, but when the night comes I realize that I have to go work for the money.”
Today, whenever I drive across the girls’ dorms of the university, I wonder how many Aïchas are there waiting to be tempted by the big city’s illusive and misleading lights? How many would resist and how many would fall?
Quelle:
http://wordsforchange.wordpress.com/200 ... rostitute/
StudentInnen und Sexarbeit:
viewtopic.php?t=2371
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