Menschenhandel vs. Migration

Beiträge betreffend SW im Hinblick auf Gesellschaft bzw. politische Reaktionen
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Beitrag von ehemaliger_User »

Ein umfangreicher Artikle bei "Brigitte"

http://www.brigitte.de/gesellschaft/pol ... n-1023447/
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EVA
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RE: Menschenhandel vs. Migration

Beitrag von EVA »

Liebe Leute,
wir möchten Euch gerne auf unseren Beitrag zur Ausstellung "Crossing Munich- Orte, Bilder und Debatten der Migration" aufmerksam machen. Da das Treffen mit einigen von Euch auf der letztjährigen Fachtagung Prostitution in Hamburg und dieser Blog eine wichtige Inspiration für uns waren, möchten wir Euch sehr herzlich danken und Euch herzlich zur Ausstellung einladen!

Unser Beitrag mit dem Titel "menschen[ver]handelt[t]":
http://crossingmunich.org/menschenverhandelt.html

Informationen zur Ausstellung allgemein:
http://crossingmunich.org/

Viele Grüße,
Eva

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Marc of Frankfurt
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Migrationsnetzwerke

Beitrag von Marc of Frankfurt »

Gummi obligato

Stöhnen, bis der Wecker ratscht oder: Warum ich im Juli nach Sliven fahre. In der Serie „Brüssel zartherb“



26.06.2009 Von Martin Leidenfrost (Die Presse)

Warum, will ich seit Monaten wissen, warum wird Brüssels Prostitution von einer einzigen ostbulgarischen Stadt beherrscht? 2.000 Prostituierte aus Sliven wurden in Brüssel identifiziert. Die Brüsseler Polizei bestätigte mir weiters, „dass von den 200 Prostituierten beim Nordbahnhof 70 Prozent Bulgarinnen sind und 70 Prozent davon aus Sliven“.

Warum Sliven, fragte ich am zuständigen Polizeiposten Schaerbeek. Ich wusste, dass Atanas Mundev, einer der großen Zuhälter, acht Kugeln eines Auftragsmörders überlebt und eine bulgarische Haftstrafe wegen Geldwäsche angetreten hatte. Ja, die Zuhälter seien auch aus Sliven, sagte der Polizist. Man habe Verdachtsfälle von Zwangsprostitution gehabt, andere Frauen machten die Sexarbeit freiwillig. Warum Sliven, insistierte ich. „Es war ein armes Dorf“, antwortete der Polizist, „das auf diese Weise reich geworden ist.“ Sehr kompetent kam mir das nicht vor. Arm sind sie anderswo auch. Außerdem ist Sliven, „Stadt der Winde und der Zigeuner“ genannt, kein Dorf. Es hat 100.000 Einwohner.

Warum Sliven, fragte ich die bulgarische Vertretung. Die Sprecherin rief mich an, ihre Stimme bebte. „Wollen Sie Bulgarien wirklich über Prostituierte porträtieren?“, schrie sie ins Telefon. Ich hatte, ohne es zu wollen, eine Dame beleidigt. Zu Jahresbeginn waren die bulgarischen Behörden schon vom Kunstwerk „Entropa“ der tschechischen Ratspräsidentschaft beleidigt worden; die das Balkanland darstellende türkische Toilette ist seither mit schwarzem Tuch verhängt.



Mit Stellungswechsel: 50 Euro

Ich erinnerte mich, dass ich eine der besten Schriftstellerinnen Bulgariens kenne, Janina Dragostinova. „Warum gerade Sliven?“, fragte Janina aus Sofia zurück. „Keine Ahnung.“ Sie erkundigte sich in Sliven und berichtete: „Ich habe gehört, dass es in Sliven die teuersten Frauenkliniken von Bulgarien gibt. Und dass die reichsten Leute von Sliven die Frauenärzte sind.“ Dann erzählte sie mir, was bei einer Fact-Finding-Mission in Brüssel auch einen bulgarischen Polizisten verblüfft hatte: Einige Prostituierte haben höhere Bildung. „Es gibt in Bulgarien sogenannte Fremdsprachengymnasien“, erklärte Janina, „das sind Eliteschulen. Die Schülerinnen fahren in den Sommerferien nach Brüssel, um etwas Geld als Prostituierte zu verdienen.“

Ich ging in die rue d'Aerschot, eine lang gezogene Straße zu Füßen des Bahndamms am Nordbahnhof. Die Prostituierten saßen hinter Schaufenstern. Unten am Bahndamm saßen die europäischen, um die rue de la Prairie hinauf die schwarzen Prostituierten. Ich streunte dort mehrmals herum. Die meisten lächelten süß, manche klopften auffordernd an die Innenseite der Scheibe. Die wenigsten schienen Roma zu sein. Viele waren jung, viele bildschön, einige sahen tatsächlich wie Elitegymnasiastinnen aus.

Ich sprach mit den Freiern. Die Mehrheit bestand aus jungen Migranten. Von Sliven hatten sie noch nichts gehört. Ich ließ mir den Vorgang beschreiben. Er dauert 15 Minuten. Er findet hinter einem Vorhang statt, der Kunde hört die Kolleginnen tratschen und stöhnen. Der Preis ist 40 Euro, für 50 ist ein Stellungswechsel inkludiert. Blasen mit Gummi, Gleitmittel, Penetration. Die Frauen lassen sich nicht küssen, nirgendwohin. Wenn die Viertelstunde um ist, scheppert ein Wecker. Zum Abschluss fragt die Frau den Kunden: „Câ va, cheri?“

Irgendwann sprach ich eine aus Sliven an, jung und dunkel gelockt. „Warum arbeiten hier so viele aus Sliven?“, fragte ich sie. In Sliven mache sie nur noch Urlaub, sagte sie, sie habe keineswegs studiert. Warum Sliven, fragte ich erneut. „C'est comme câ“, gab sie zurück, „das ist halt so.“ Die Antwort stellte mich nicht zufrieden. Im Juli fahre ich nach Sliven.

("Die Presse", Print-Ausgabe, 27.06.2009)
http://diepresse.com/home/spectrum/zeic ... e_spectrum





Diese lokale Ballung (Herkunftsort-Zielort) kommt mir bekannt vor. Im Stricherprojekt subway in Berlin gibt es auch eine Herkunftskarte der Klienten (Jungs). Abgesehen, daß sie aus Regionen in der ganzen Welt kommen, gibt es eindeutige Schwerpunkte z.B. derzeit auf wenige Balkanländer und dort wenige Städte beschränkt. Genauso ist es in Frankfurt mit der Hütchenspieler-Mafia, die die Stadtoberen nicht loswerden aber genau wissen aus welchem Ort die Spielermacher/Betrüger kommen.

Man sieht wie stark Traditionen aufgrund persönlicher Kontakte und Netzwerke die Migrationsströme strukturieren. Es ist also kein ungerichteter globaler Ansturm auf die Festung Europa aus allen Siedlungen und von allen Seiten, sondern es finden sich einzelne Routen, die sich entwickeln und wachsen. Je erprobter und bekannter diese werden, umso unabhängiger werden migrierende Einzelpersonen etwa von Schleusungsdienstleistern, Zuhältern und Profiteuren.





Und daß die Migranten alles "Ohne" machen ist durch diese Quelle auch widerlegt.
Fallt bitte nicht auf die konkurrenzbedingte Marktrethorik herein. Es könnte sich eine peinlich-grausame Fremdenfeindlichkeit gegen Sexworker hochschaukeln.





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Re: Migrationsnetzwerke

Beitrag von ehemaliger_User »

          Bild
Marc of Frankfurt hat geschrieben: Und daß die Migranten alles "Ohne" machen ist durch diese Quelle auch widerlegt.
Fallt bitte nicht auf die konkurrenzbedingte Marktrethorik herein. Es könnte sich eine peinlich-grausame Fremdenfeindlichkeit gegen Sexworker hochschaukeln.
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In FKK-Clubs wird genau dies immer wieder den Migrantinnen unterstellt. Auch Preisdumping. Am schlimmsten "hetzen" immer Frauen von Zuhältern.

Meine Recherchen ergaben immer, dass diese Unterstellungen völlig aus der Luft gegriffen waren.
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Marc of Frankfurt
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Entschädigung

Beitrag von Marc of Frankfurt »

Start eines Pilotprojekts:

Mehr Hilfe für Opfer von Menschenhandel


14. Jul 14:58

Zahlreiche Frauen arbeiten als Zwangsprostituierte
Foto: dpa

In Deutschland werden schätzungsweise bis zu 30.000 Frauen zur Prostitution gezwungen [Hochgerechnte übertriebene und kaum belegte Zahlen der Medien und Prostitutionsgegner. Anm.]. Sie und andere Betroffene haben kaum Chancen ihre Rechtsansprüche durchzusetzen. Ein neues Projekt will Abhilfe schaffen.

Den Opfern von Menschenhandel in Deutschland soll mehr geholfen werden. In einem Pilotprojekt des Deutschen Instituts für Menschenrechte und der Zwangsarbeiter-Stiftung sollen zum Beispiel ausländische Frauen, die zur Prostitution gezwungen wurden, vor Gericht Unterstützung bekommen, um ihre Ansprüche durchzusetzen. Das Projekt richtet sich aber auch an Ausländer, die unter menschenunwürdigen Bedingungen in Gastronomie oder Landwirtschaft eingesetzt werden, wie das Deutsche Institut für Menschenrechte am Dienstag in Berlin mitteilte.

Das auf drei Jahre angelegte Projekt «Zwangsarbeit heute: Betroffene von Menschenhandel stärken» soll unter anderem Opfern helfen, ihre Rechtsansprüche geltend zu machen. Gefördert wird es mit jährlich mindestens 200.000 Euro von der Stiftung «Erinnerung, Verantwortung und Zukunft».

Nach Schätzungen der Internationalen Arbeitsorganisation (ILO) gibt es in Deutschland pro Jahr rund 15.000 Fälle von Menschenhandel. Andere Experten gehen davon aus, dass allein bis zu 30.000 Frauen in der Bundesrepublik als Zwangsprostituierte arbeiten. Zuverlässigere Zahlen gibt es nicht.

Das Projekt wird von der Zwangsarbeiter-Stiftung gefördert, die sich normalerweise um die Entschädigung von Zwangsarbeitern aus dem Dritten Reich kümmert. Die Stiftung stellt dafür bis 2012 insgesamt rund 600.000 Euro zur Verfügung.



Viele Opfer kommen aus Osteuropa

Nach Angaben des Menschenrechts-Instituts handelt es sich bei den meisten Opfern von Menschenhandel um Frauen aus Osteuropa und Entwicklungsländern. «In Deutschland arbeiten die meisten wohl als Zwangsprostituierte. Es gibt aber auch viele Haushaltshilfen, häusliche Pflegekräfte, Erntehelfer und Menschen auf dem Bau und in der Gastronomie, die Zwangsarbeit leisten», sagte Petra Follmar-Otto vom Institut dem «Mannheimer Morgen».

In Deutschland ist jede Form von Menschenhandel verboten. Nach Angaben des Instituts haben moderne «Zwangsarbeiter» Anspruch auf Schadensersatz von den Tätern sowie unter Umständen auch Anspruch auf Geld aus dem Opferentschädigungsgesetz. Aus Sorge vor einer Abschiebung nehme bislang jedoch kaum jemand seine Ansprüche wahr.

«Das primäre Interesse, das die Strafverfolgungsbehörden an den Opfern haben, ist, dass sie als Zeugen vor Gericht gegen die Menschenhändler aussagen», sagte Follmar-Otto. «Nur für diese Zeit wird den Betroffenen ein Bleiberecht garantiert. Dann müssen sie ausreisen.» (epd/dpa)
http://www.netzeitung.de/politik/deutsc ... 04199.html





www.institut-fuer-menschenrechte.de

www.stiftung-evz.de
Stiftung gegründet erst im Jahre 2000 für die Entschädigung der ehemaligen NS-Zwangsarbeiter.

Die Zwangsprostituierten in den Konzentrationslagern und Wehrmachtsbordellen in der NS-Zeit sind nach wie vor nicht entschädigt und um öffentlich von Vertretern des Staates um Verzeihung gebeten worden. Wie Detailstudien zeigen, hatten sie nicht nur unter staatlichem Zwang zum Zwecke der Prostitutionsausübung, sondern auch unter Verfolgung und Mißhandlung von Mitmenschen und Mitgefangenen zu leiden:
viewtopic.php?p=61139#61139





Soll hier einer Stiftung ein Nachfolgeauftrag vermittelt werden in Verbindung mit einer anhaltenden Bekämpfung von Sexarbeit und Migration, indem beides als kriminell dargestellt und definiert wird?





Sexarbeit und Menschenrechte:
viewtopic.php?t=3754





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Beitrag von Marc of Frankfurt »

Ausstellung in München

»Abschiebung wird als Rettung inszeniert«



Eva Bahl und Marina Ginal forschen über Migration und Menschenhandelsdiskurse und beteiligen sich im Netzwerk kritische Migrations- und Grenzregimeforschung.

In der Ausstellung »Crossing Munich – Orte, Bilder und Debatten der Migration« stellen sie die Installation »menschen[ver]­han­del[t]« aus, die sie zusammen mit dem Künst­ler Ralf Homann konzipiert haben.
  • "Das Problem ist, dass das Thema [Menschenhandel], das ursprünglich von Frauenorganisationan auf den Tisch gebracht wurde, heute ein Instrument ist, um Migration [und Sexarbeit] zubekämpfen."

    "Es sollen auch die Daten aller 'potenziellen Opfer' gesammelt werden - also aller Migrantinnen und möglichen Migrantinnen." vgl. sog. freiwillige, unbegründete Gewerbeanmeldungen.

    "Es gibt sehr viele Zahlen zu dieser Frage und sie unterscheiden sich allerdings stark, je anch politischem Interesse derer, die sie erheben." "[Es sind] Zahlenwerke der Opfergenerierung sagt Juanita Henning von Dona Carmen aus Frankfurt."

    "Es geht darum zu zeigen, was dieser Diskurs für politische Implikationen haben. Und da muß man einfach sagen, daß er der Bekämpfung irregulärer Migration dient und nicht der Verbesserung der Lebens- und Arbeitsbedingungen von Migrantinnen und Sexarbeiterinnen."

    "Begriff sexualisierte Gewalt besser als Begriff Zwangsprostitution"

    "Repressive Lösungen und der Versuch Sexarbeit und Migration zu unterbinden, setzt die Frauen zusätzlich unter Druck. Sehr viel hilfreicher wäre es, Migrantinnen und Sexarbeiterinnen mit Arbeits- und Aufenthaltsrechten auszustatten. Aber das ist ja genau was die EU mit ihrem Diskurs über Frauen- und Menschenhandel verhindern will."
Die Ausstellung in der Rathausgalerie München wird am 9. Juli eröffnet.


Ganzes Interview:
http://jungle-world.com/artikel/2009/28/35442.html


siehe auch obiges Posting #143:
viewtopic.php?p=46255#46255





Die Ausstellung:

Crossing Munich. Orte, Bilder und Debatten der Migration


http://crossingmunich.org/





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Beitrag von Marc of Frankfurt »

Die Studie:

Menschenhandel in Deutschland

Die Menschenrechte der Betroffenen stärken




Teil 1
Dr. Petra Follmar-Otto, Abteilungsleiterin im Deutschen Instituts für Menschenrechte, Berlin:

Ein Menschenrechtsansatz gegen Menschenhandel

Internationale Verpflichtungen und Stand der Umsetzung in Deutschland


Teil 2
Heike Rabe, Juristin, freiberuflich z.B. Evaluation ProstG:

Entschädigung und Entlohnung für Betroffene von Menschenhandel in Deutschland

Machbarkeitsstudie für einen Rechtshilfefonds




Downloadseite:
http://www.institut-fuer-menschenrechte ... eit-heute/
Studie:
http://www.institut-fuer-menschenrechte ... and_01.pdf
(104 Seiten)

www.institut-fuer-menschenrechte.de





Presseberichte:

http://www.tagesschau.de/inland/menschenhandel104.html mit videoclip


"Betroffene sollten zumindest ihren entgangenen Lohn oder ein Schmerzensgeld erhalten"

Opfer von Menschenhandel und Zwangsarbeit haben sowohl Schadenersatzansprüche gegenüber den Tätern als auch unter bestimmten Voraussetzungen aus dem Opferentschädigungsgesetz. In der Praxis klagten aber nur wenige von ihnen diese Ansprüche ein. Oft seien ihnen ihre Rechte kaum bekannt. Die Durchsetzung scheitere aber auch daran, dass sie nicht als Opfer erkannt und aufgrund ihres illegalen Aufenthaltstatus' abgeschoben würden.

"Die strafrechtliche Verfolgung der Täter allein genüge nicht."

http://www.fr-online.de/in_und_ausland/ ... rdert.html





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handbook on caring

Beitrag von Marc of Frankfurt »

New handbook on Caring for Trafficked Persons just out from the IOM, UNGIFT and the London School of Hygiene + Tropical Medicine in case it relates to anyone's work:

http://publications.iom.int/bookstore/f ... ndbook.pdf
(232 pages - 1,5 MB)





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evidence based - Forschung - Mitwirkung von Sexarbeitern

Beitrag von Marc of Frankfurt »

Update posting #177:

Forschung Sexworker Migranten in England

Päsentation der Ergebnisse


Bild
  • "The findings of this research go against the grain of the idea that the majority of migrants working in the sex industry are exploited or trafficked and that further criminalisation of the sex industry, including clients, or restrictive migration measures are the best ways to fight cases of violence and abuse’.

    Rather, ‘the legalisation of the sex industry and the provision of legal immigration status to migrant workers are the best ways to decrease their potential vulnerability to exploitation in the sex industry as in any other sector they might choose to work in."
Videovortrag von Dr. Nick May
10. 7. 09
mms://streamwm.londonmet.ac.uk/Iset1.wmv
(1h:45min)

Kurzfassung der Ergebnisse:
http://www.londonMet.ac.uk/londonmet/li ... 5946_3.pdf




________________





Kritik an den vermuteten/unterstellten Opfer-/Täterzahlen:

England:
http://stephenpaterson.wordpress.com/20 ... /#more-321

Deutschland:
viewtopic.php?p=61262#61262


Untersuchungsbericht konnte keinen einzigen Menschenhändler einer Zwangsprostituierten nachweisen

Inquiry fails to find single trafficker who forced anybody into prostitution


Nick Davies
The Guardian, Tuesday 20 October 2009
viewtopic.php?p=67649#67649





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Buchrezension

Beitrag von Marc of Frankfurt »

The 'White Slavery' Panic

Anti-prostitution activists have been equating sex work with slavery for over a century.


Joanne McNeil | April 2008


Bild

Buchrezension zum Buch:
Sin in the Second City: Madams, Ministers, Playboys, and the Battle for America’s Soul,
by Karen Abbott, New York: Random House, 356 pages, $25.95
http://sexworker.at/phpBB2/viewtopic.php?p=20940#20940


In 1907 a group of evangelicals visited Chicago’s Everleigh Club brothel, where they handed out leaflets that said, “No ‘white slave’ need remain in slavery in this State of Abraham Lincoln who made the black slaves free.” According to the Illinois poet Edgar Lee Masters, an Everleigh Club regular, “the girls laughed in their faces.” In Sin in the Second City, the Atlanta-based journalist Karen Abbott recounts how Minna Everleigh, one of the club’s proprietors, “explained graciously, patiently, that the Everleigh Club was free from disease, that [a doctor] examined the girls regularly, that neither she nor Ada [Everleigh, her sister and co-proprietor,] would tolerate anything approaching violence, that drugs were forbidden and drinks tossed out, that guests were never robbed nor rolled, and that there was actually a waiting list of girls, spanning the continental United States, eager to join the house. No captives here, Reverends.”


The Everleigh Club was an ornate mansion. Thirty themed boudoirs (“the Japanese Parlor,” “the Moorish Room,” “the Egyptian Room”) included absurd touches of decadence, such as hidden buttons to ring for champagne and a fountain that fired a jet of perfume. The city’s finest chefs prepared the women’s dinners. They read poetry by the fire with guests, who included the writers Theodore Dreiser and Ring Lardner. Sometimes Minna and Ada let swarms of butterflies fly loose throughout the house.


Some anti-prostitution activists nevertheless believed the Everleigh ladies were no different from slaves. Then as now, opponents of prostitution assumed that no woman in her right mind consensually exchanges sex for money. Abbott challenges that view in her account of Chicago’s red light district at the turn of the last century. She interweaves the stories of sex workers and clientele, evangelical activists and conservative bureaucrats, explaining how the term “white slavery” was routinely applied to consenting adults. Reading her historical account, you can hear echoes of that debate in the current crusade against sex trafficking, which similarly blurs the line between coercion and consent.


The Everleigh sisters, Abbott notes, believed a sex worker was “more than an unwitting conduit for virtue. An employee in a business, she was an investment and should be treated as such, receiving nutritious meals, a thorough education, expert medical care, and generous wages. In their house, a courtesan would make a living as viable as—and more lucrative than—those earned by the thousands of young women seeking work in cities as stenographers and sweatshop seamstresses, department store clerks and domestics. The sisters wanted to uplift the profession, remove its stain and stigma, argue that a girl can’t lose her social standing if she stands level with those poised to judge her.”


The attempt to portray prostitutes as professionals never made much headway against the tendency to view them as victims. At the beginning of Sin in the Second City, Abbott describes an event in 1887 that forever changed the American public’s perception of sex workers. Authorities raided a Michigan lumber camp, finding nine women working as prostitutes. Eight accepted their prison sentences, but the ninth woman protested that she was tortured and forced into sex slavery. The lumberyard proprietors claimed the women were well aware of what they were hired to do; “the job description,” Abbott notes, “made no mention of cutting trees.” But the public was so moved by the woman’s story that she was pardoned and released from jail.


It was 20 years before another case of “white slavery” was reported in a Midwestern newspaper. But in the meantime, rumors of girls who were “trafficked” into sex slavery began to circulate. In 1899 the Woman’s Christian Temperance Union missionary Charlton Edholm reported, “There is a slave trade in this country, and it is not black folks at this time, but little white girls —thirteen, fourteen, sixteen, and seventeen years of age—and they are snatched out of our arms, and from our Sabbath schools and from our Communion tables.” Perhaps they found themselves in a “false employment snare,” in which a young rural girl answered a city want ad and found herself locked in a brothel, her clothes held for ransom. Or maybe a gentleman from the big city, after plying her with drinks or drugs, deflowered her and sold her to a pimp.


Around the same time, anti-prostitution evangelical groups revised their platforms. Victorian society previously had reviled prostitutes as lost women who reduced men to animals. The rhetorical shift conveniently removed the prostitute’s responsibility for her actions.


“Reformers across the country repeated and embellished Edholm’s narratives, panders used them as handy instruction manuals, and harlots memorized all the ways they might be tricked or trapped,” Abbott writes. These rumors reinforced rural Midwesterners’ fears of losing their children to the dirty, crime-ridden streets of Chicago. “Never before in civilization,” wrote Hull House founder Jane Addams in 1909, “have such numbers of girls been suddenly released from the protection of the home and permitted to walk unattended upon the city streets and to work under alien roofs.”


In 1907 a girl named Mona Marshall reportedly wrote “I am a white slave” on a scrap of paper and tossed it from her brothel room window to a passer-by. The passer-by alerted the police, who later brought her to the office of Chicago’s state attorney, Clifford Roe. Roe had been following the work of anti–white slavery activists and was eager to find a case like the Michigan lumberyard scandal.


Marshall’s story of inhumane conditions and repeated rapes attracted much press attention, but further inquiries into key details found contradictions and dates that did not match up. Two years later, Roe met another young woman, Ella Gingles, with a story Abbott says “sounded like an osmotic recitation of every white slave case [Roe] ever tried.” She proved even less trustworthy than Marshall. The reported “blood stains” on her gown were later said to be red wine. The country “ran wild with speculation that Gingles was an autohypnotist, a monomaniac…or in a state of perpetual hysteria,” writes Abbott. Unfortunately, she does not try to explain what motivated Gingles to come forward with a false claim. A New York Times article from 1909 suggests Gingles used the excuse to cover up allegations that she stole lace from her employer.


After several attempts, Roe finally found a case that jibed with the public’s dark perception of organized sex work. Seventeen-year-old Sarah Joseph reported that she had moved to Chicago to join her old friend Mollie Hart, who said she had work lined up for her. The job was in a brothel, which became clear to Joseph only after she entered its doors. Abbott does not offer many details about Joseph’s experience, with only a 1909 Chicago Tribune article as a reference. It is unclear how Joseph’s case came to Roe’s notice or why her friend deceived her. In light of the previous chapters describing Roe’s dubious “white slave” cases, the reader might be inclined to doubt Joseph as well. But many historians, including Humbert Nelli, John Koble, and Thomas Reppetto, have suggested that Joseph was indeed held captive. When the Chicago Sun-Times revisited the controversy in 1999, it reported that Joseph’s brothel keeper had indeed acquired some employees “by force.”


The case received national publicity. Inspired by Roe’s efforts, Rep. James R. Mann (R-Ill.) rushed the United States White-Slave Traffic Act (now known as the Mann Act) through Congress. President Taft signed it into law in 1910. The Mann Act forbade the transportation of individuals from one state to another for the purpose of prostitution. It also authorized $50,000 to create the Federal Bureau of Investigation. It appears the FBI never quite reprioritized: In 2001 the bureau was strongly criticized for allocating excessive man-hours to wiretapping the New Orleans brothel madam Jeanette Maier, both before and after the 9/11 attacks.


A century after the Mann Act passed, women are no longer limited to the roles of wife, whore, or some combination of both, but the debate over prostitution is framed using roughly the same language. Today’s “sex trafficking” narratives often sound like embellishments of the rumored “white slaves.”


According to the website of the National Organization for Women, foreigners expecting high-paying work as au pairs or waitresses “often find themselves in a city where they don’t speak the language, where there isn’t a job waiting, and where they are in debt to threatening thugs. Often their passports have been confiscated, limiting their ability to escape. Many of these women and girls are hidden residents of our own communities.” According to numerous reports in major news outlets, other sex trafficking victims are kidnapped and smuggled across borders. “The sheer volume of stories bolstered the notion of a ‘traffic in girls,’ ” Abbott writes about the Midwest in the early 1900s, but she could be talking about Washington today.


This narrative of deceived and kidnapped sex slaves might make for an exciting episode of Law and Order: Special Victims Unit, but the truth is more complex. In 1999 the CIA estimated that 50,000 women in the U.S. are trafficked for sex each year, but that number seems to be wildly inflated. In September The Washington Post reported that, after spending $150 million on task forces and grants since 2000, the federal government had identified only 1,362 victims of sex trafficking in the U.S. The Post also reported that the original CIA estimate was the work of one analyst, who relied mainly on news clippings about overseas trafficking cases, from which she attempted to estimate U.S. victims.


Estimating the actual number of trafficked sex workers is nearly impossible. Many studies do not distinguish between illegal migration and the smuggling of a person against her will. Others fail to acknowledge that some trafficked workers might not have a problem with the prostitution itself but object to human rights violations and other poor conditions in their new homes.


New legislation threatens to further conflate coercive and consensual sex work. The William Wilberforce Trafficking Victims Protection Reauthorization Act of 2007 would appropriate $872 million over four years for protecting and assisting the victims of trafficking. The bill would revise the Trafficking Victims Protection Act of 2000, and would establish a minimum sentence of 20 years for sex traffickers, by removing language requiring proof of fraud, force, or coercion. Currently, when there is no proof of coercion, pimps are prosecuted under the Mann Act, typically receiving a three-to-five-year sentence. Under the new bill, which overwhelmingly passed the House in December but at press time had not been introduced in the Senate, prosecutors could seek the 20-year penalty without presenting victim testimony.


A narrow focus on sex trafficking cases undermines the fight against another appalling (and possibly more frequent) practice: forced manual labor. Domestic and international funds that might be allocated to the protection of forced laborers are instead used to crack down on consensual massage parlors and brothels.


Steven Wagner, former head of the anti-trafficking program within the Department of Health and Human Services, has commented on the millions of dollars “wasted” in grants aimed at combating sex slavery. “Many of the organizations that received grants didn’t really have to do anything,” he told The Washington Post last fall. “They were available to help victims. There weren’t any victims.” Tony Fratto, then deputy White House press secretary, said the issue is “not about the numbers. It’s really about the crime and how horrific it is.” There’s no question the crime is horrific, but the numbers appear to be modest, unless you equate all prostitution with slavery.


Karen Abbott’s book suggests that prostitution was better respected a century ago. While today’s high-profile johns hold press conferences at which they ask the public for forgiveness, Everleigh Club clients boasted of their membership. Perhaps prostitution was considered a necessary evil, keeping husbands from defiling their wives with their prurient fantasies. Or perhaps, as the Chicago Tribune suggested in a 1936 article about the Everleighs, people believed respectable women “were safer from rapes and other crimes if open prostitution was maintained and ordered as an outlet for the lusts of men.” Patronizing as that viewpoint might be, it is no more insulting than the implication that women never consent to sex work.


Just as feminists today rally around anti–sex trafficking measures, many anti–white slavery activists at the turn of the 20th century were politically progressive and believed in women’s suffrage. “White slavery gave women a chance to insert themselves in political discourse,” Abbott notes. “America’s women would best know how to protect America’s girls.” But such activism infantilizes women instead of promoting gender equality. Women don’t need protection from their own choices.





Joanne McNeil is a writer in Massachusetts. Her articles have appeared in The Washington Times and her photography has appeared in $pread, a sex industry magazine.

http://www.reason.com/news/show/124977.html




________________





Jo Doezema

Weiße Sklavinnen, arme Slawinnen
Das Melodram vom Frauenhandel



Die Darstellungen von Menschenhandel im 21. Jahrhundert gleichen frappierend den hundert Jahre älteren Beschreibungen der "weißen Sklaverei". Das typische Opfer ist jung, naiv und schön. Es habe ein besseres Leben gewollt, sei angelockt, getäuscht und dann zur Prostitution gezwungen worden. Dieses melodramatische Bild sagt oft mehr über die Gesellschaft, die es produziert, als über die Frauen, die es beschreiben soll. Exemplarisch läßt sich dies an einem Bericht von W.T. Steads aus dem Jahre 1885 über seine Recherchen zur weißen Sklaverei in London und einem Bericht über Menschenhandel in Rumänien im Jahr 2003 zeigen.


Vollständig nur in der gedruckten Ausgabe von:
Mythos Europa, Prostitution, Migration, Frauenhandel
Monatszeitschrift Osteuropa
Juni 2006, S. 269-284:
http://www.eurozine.com/articles/2006-0 ... pa-de.html


Three excellent articles:
http://www.xtalkproject.net/?p=619





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Wieder ne Petition !!!

Beitrag von Marc of Frankfurt »

Petition von GAATW (global alliance against trafficking in women)

GAATW haben sich stets für Sexworker-Rechte und Entkriminalisierung der Prostitution eingesetzt und fordern jetzt eine genaue Überprüfung der Anti-Menschenhandels-Politik



Bild


Unterstützt die Petition von GAATW:
http://www.gopetition.com/petitions/sto ... isten.html

www.gaatw.org





Unterstützung der Petition auch durch SWOP USA (Sex worker outreach project) und Carol Leigh aka Scarlot Harlot (Foto)
http://www.swopusa.org/en/node/215





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Beitrag von Marc of Frankfurt »

Fakten zur Migration


27 Mitgliedstaaten der Europäischen Union
490 Millionen Menschen
18 Millionen aus Nicht-EU-Ländern (4 %)

3,3 Millionen legale Einwanderer in 2005 (7 Promille p.a.)
500.000 illegale Einwanderer (davon 15 %)
Davon wird etwa die Hälfte wieder abgeschoben

224 Lager für Aufnahme oder Abschiebung in 2008
30.000 Menschen haben Platz in den Lagern des Schengenraumes

Karte:
http://www.arte.tv/i18n/Import/MOK/arti ... tv.www.jpg

Quelle:
ARTE: Mit offenen Karten: 12 Karten:
http://www.arte.tv/de/Die-Welt-verstehe ... =maps.html

Ähnliche Karte:
viewtopic.php?p=57916#57916





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Marc of Frankfurt
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23. August - Gedenktag zum Ende der Sklaverei

Beitrag von Marc of Frankfurt »

International Labour Organisation (ILO) Report:

The cost of coercion
Die Kosten von Nötigung und Zwang



Global Report under the follow-up to the ILO Declaration
on Fundamental Principles and Rights at Work
INTERNATIONAL LABOUR CONFERENCE
98th Session 2009


PDF, 1 MB, 96 Seiten, englisch:
http://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public ... 106268.pdf =
http://tiny.cc/pucsY



Man beachte den relativierten Stellenwert von sexueller Ausbeutung als nur einem Spezialfall von Arbeitsausbeutung.

Man beachte wie sich z.B. für die Ukraine im Jahre 2007 die Fallzahlen umdrehen. Während früher sexuelle Ausbeutung überwog oder mehr im Blick war ist es heute die Arbeitsausbeutung [Tabelle 2.1 Seite 21 (pdf22)].


Arbeiter-Organisationen und Arbeitgeber-Organisationen muß es geben und diese sind in der Pflicht für Selbstkontrolle zu sorgen
(Strukturelle Prävention).





Es braucht eine staatlich finanzierte Sexworkerinteressen-Selbstvertretung.

Siehe oben das indische Projekt der Menschenhandels-Selbstkontrolle:
http://sexworker.at/phpBB2/viewtopic.php?p=38203#38203

Konzept Sexworker Selbstermächtigungs Strategie (S³):
download.php?id=480




________________





Presserkärung von der Vorsitzenden des deutschen Vertriebenenverbandes zum Gedenktag der Abschaffung der Sklaverei 23. August


Steinbach: Sklaverei - drängendes Problem unserer Zeit

Berlin (ots) - Anlässlich des Internationalen Gedenktages der Abschaffung der Sklaverei am 23. August 2009 erklärt die Sprecherin für Menschenrechte und Humanitäre Hilfe der CDU/CSU-Bundestagsfraktion, Erika Steinbach MdB:

Sklaverei ist eines der drängenden Probleme unserer Zeit. Der internationale Gedenktag der Abschaffung der Sklaverei rückt die Tatsache ins Bewusstsein, dass es im 21. Jahrhundert so viele in Sklaverei und Schuldknechtschaft lebende Menschen gibt, wie nie zuvor in der Geschichte.

Menschenhandel als moderne Form der Sklaverei ist heute eines der "lukrativsten Geschäfte" der transnationalen organisierten Kriminalität. Auf und zwischen allen Kontinenten werden Menschen gehandelt. Auch Europas Staaten sind Herkunfts-, Transit- und Zielländer des modernen Sklavenhandels. Auch Deutschland ist Zielland.

Das Verbrechen hat viele Gesichter. Als
- Zwangsarbeiter,
- als lebende "Ersatzteillager" für menschliche Organe,
- zur Prostitution gezwungen,
- als Zwangsverheiratete und
- Zwangsadoptierte
werden Menschen ihrer Rechte und ihrer Würde beraubt. Die meisten der Opfer sind Frauen und Kinder.

Das komplexe Verbrechen Menschenhandel muss mehrdimensional bekämpft werden: Prävention durch Aufklärung, Information und Bildung, Schutz der Opfer sowie Strafverfolgung der Täter und der Freier von zur Prostitution gezwungener Mädchen und Frauen. Ohne Nachfrage gäbe es kein Angebot!

Sklaverei in ihren modernen Formen muss geächtet und nicht nur auf dem Papier als abgeschafft erklärt werden. Die mit diesem Verbrechen verbundene Verletzung der Menschenrechte und der Menschenwürde muss ins Bewusstsein der gesellschaftlichen Öffentlichkeit.

Pressekontakt:
CDU/CSU - Bundestagsfraktion
Pressestelle
Telefon: (030) 227-52360
Fax: (030) 227-56660
Internet: http://www.cducsu.de
Email: fraktion@cducsu.de
Quelle:
http://www.presseportal.de/pm/7846/1461 ... gsfraktion





"Ohne Nachfrage gäbe es kein Angebot" ist so verdummend wie ohne Autofahrer gäbe es keine Verkehrsunfälle.

Thema ZwangsFreierKriminalisierung:
viewtopic.php?t=985





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Marc of Frankfurt
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Geschäftsreisen u. Globalisierung

Beitrag von Marc of Frankfurt »

Sexwork - Irregular Migration and Labour Market Activities

Ungeahnte Freiheiten bei evt. lebensbedrohliche Risiken!!!



Irregular migration is often linked to the informal labour market, where on the one hand economic gains at times lead to exploitation of foreign workers and on the other hand facilitates opportunities for socio-economic mobility.

This is the paradoxical nature of the informal/irregular labour market in the context of different trades as for example caretaking, domestic work, construction, agriculture, and the sex industry.

Laura Agustín will mention trafficking in the context of irregular migration in general:
www.nodo50.org/Laura_Agustin/irregular- ... conference
Warum man migrantische Sexworker nicht so leicht los wird:
www.nodo50.org/Laura_Agustin/por-que-no ... -of-easily

Konferenz in Dänemark: Migration und Mobilität
Nationale Antworten zu kultureller Diversität:
www.metropolis2009.org/programme/index.html





Definition Menschenhandel:

in unserem Sexworker Sinne:
www.sexworker.at/phpBB2/viewtopic.php?p=35460#35460 (s.o. Seite 4, posting #67)

so wie uns Sexworker die intl. Gesetze kriminalisieren:
www.sexworker.at/phpBB2/viewtopic.php?p=29294#29294 (palermo protocol)





By the way, these adjectives - irregular, unauthorised, informal, undocumented - keep changing all the time as people try to find words that are both inclusive and neutral.


Wortgebrauch Sexwork:
www.sexworker.at/phpBB2/viewtopic.php?t=919





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MenschenhandelsMythos als Migrations/SW-kontrolle

Beitrag von Marc of Frankfurt »

Nathalie Rothschild

More evidence that trafficking is a myth

A major Irish investigation has failed to find proof of people-smuggling, puncturing the ‘new slavery’ scare.





At the beginning of April, just days before the European Convention on Action against Human Trafficking came into force in Britain, academics, sex workers and activists from around the world took part in a five-day ‘Sex Workers’ Open University’ in east London.
On the first day of film screenings, workshops and discussions on issues related to the sex industry, trafficking was a recurring theme. Participants were keen to debunk the myths of global ‘people smuggling’ and forced prostitution. The head of the Danish Sex Workers’ Interests Organisation claimed that ‘very few who work in the sex industry have been trafficked’. Nick Mai, a senior research fellow in Migrations and Immigrations at London Metropolitan University, asserted that, although anti-trafficking legislation is rolled out in the name of protecting migrants and women, it ultimately amounts to ‘anti-migration legislation’. A representative from the British Collective of Prostitutes said anti-trafficking campaigners ‘use inflated figures and exploit public concern’ to push through legislation.


Indeed, even as EU member states join forces to combat human trafficking, evidence for its existence is disintegrating. A major police investigation into prostitution in Ireland has failed to find any evidence of organised trafficking there. ‘Despite recent claims about large-scale organised trafficking of women and even children to this country’, the Irish Sunday Independent reported last week, ‘the detectives found only two cases where it may have occurred, but they also had doubts after the women involved changed their stories’ (1). Irish police concluded that most of the young foreign women working within the sex industry in Ireland are doing so voluntarily. Perhaps they are motivated by the high pay – prostitutes in Ireland apparently earn between €500 and €600 per day, on average.


Embarrasingly, these police findings seem to contest research published just days earlier by Irish anti-trafficking campaigners. They claimed to have identified 102 women and girls as having been trafficked into Ireland for the sex industry over a 21-month period. Many of these women had indeed experienced unacceptable abuse and violence as part of their sometimes dangerous work. But the Irish campaigners used dubious methods to reach the conclusion that the foreign women and girls were ‘trafficking victims’ and were ‘just the tip of the iceberg’. They used a broad UN definition of trafficking, which completely discounts any notion of consent as ‘irrelevant’ since ‘the vast majority of people trafficked for prostitution see little or no viable alternative at the time’ (2).


It is not only in Ireland where claims around organised trafficking and modern-day slavery have turned out to be myths. In the run-up to the 2006 World Cup in Germany, left- and right-wing politicians, Christians and feminists formed an unholy cross-border alliance in an attempt to stop 40,000 ‘sex slaves’ from being forced in to Germany to satiate the lust-filled male football fans. As it turned out, German police uncovered just five cases of ‘human trafficking for the purpose of sexual exploitation’ during the World Cup - and one of the victims was a German (3).


At the Sex Workers’ Open University, Nick Mai pointed out that coercion and exploitation does exist within the sex industry: some women are indeed forced into it against their will, or certainly have very restricted choices. Yet the emotive term ‘trafficking’ has become a powerful tool for prostitution abolitionists to win wider public support for their efforts to clamp down on the sex industry as a whole, and to criminalise migrant workers. Anti-trafficking has replaced HIV/AIDS as the abolitionists’ trump card.
Mai pointed out that some migrants choose to work in the sex industry in order to avoid exploitation in other industries, where there is frequently low pay and long working hours. Yet migrants tend to become subjects of concern for campaigners only when they enter the sex industry, despite the fact that they can earn significantly more through that line of work than they would as domestic workers or seasonal agricultural workers for instance.
Anti-traffickers appear to believe that sex work in itself is a form of enslavement, and thus presume that foreigners who work in the sex industry in Britain and elsewhere in Europe are doing so against their will. It is telling that one anti-trafficking activist, writing in the Guardian, confused a statistic on the number of foreign nationals working in the British sex industry with the number of trafficking victims. She wrote: ‘Ten to 15 years ago, only 15 per cent of the women in the UK sex trade were trafficked.’ Later, a correction to the article said: ‘We meant 15 per cent were foreign nationals.’ (4)


The same article cited another, already disproved figure: that 80 per cent of women in prostitution in Britain are foreign nationals, most of whom have been trafficked. This estimate was provided by the Poppy Project, set up by the UK Home Office in 2003 to combat trafficking and sexual abuse of women arriving in to the UK. The figure is based on a 2002 survey by the Metropolitan Police’s Clubs and Vice Unit, which claimed to have discovered that in venues used for prostitution in central London, 70 to 80 per cent of the women were foreign (5). Similar figures later appeared in a Home Office consultation paper on prostitution.


Both of these studies acknowledged the difficulty of establishing exactly how many women are trafficked into prostitution. And yet, the Poppy Project deduced from its study of women working in the off-street sex industry in one part of London that the trends found there would be reproduced in the same way across the rest of Britain (6). This is a dubious presumption, to say the least. The Poppy Project and other anti-trafficking warriors tend to presume that foreign women working in the sex industry are, by definition, ‘victims of trafficking’; they refuse to see migrants or sex workers as people with agency. In their worldview, there is only room for victims and perpetrators, the abused and abusers.


Of course, women often enter the sex industry because of a lack of choice; you would be hard-pressed to find young girls who aspire to be prostitutes when they grow up. It would be silly, as many pointed out at the Open University, to romanticise sex work. Yet at the same time, many workers in different industries and sectors, especially poorly paid migrant workers, do not always feel that they have unlimited options available to them. Most people work out of necessity rather than personal choice.


The Irish police investigation suggests, yet again, that theories of mass, organised trafficking are mere speculations. Figures tend to be heavily inflated and are tied to political agendas rather than being grounded in reality. After all, how can a phenomenon for which there is no agreed definition, and which is routinely described as a ‘covert activity’ that happens in ‘the shadow economy’, be quantified in any real way? How do you define ‘consent’ and ‘choice’ in situations where people set out on journey across the world, unsure about exactly what they will find at the end of it? Why should we expect migrants to avoid hiring so-called ‘people smugglers’ to take them across borders or to provide them with false documentation when they are denied legal ways of travelling?


Across the globe, serious clamp-downs on liberty are occurring in the name of ‘combating trafficking’. This became painfully clear at the Open University, where activists from around the world spoke of the challenges posed by anti-trafficking legislation. One woman told of how migrant sex workers in Costa Rica are routinely rounded up and arrested in the name of rooting out trafficking. In Cambodia, anti-trafficking legislation, introduced under pressure from the US Department of State, has led to raids on brothels, with thousands being ‘forcibly rescued’ by NGOs. Women at the Empower Foundation, a collective of sex workers in Chiang Mai, Thailand, have reported similar ‘rescue missions’ by police and charity workers, ending with them being locked up, interrogated and deported without any compensation for them or their dependants (7).


Anti-traffickers tend to claim that it is only a small minority of privileged, Western sex workers who are against the criminalisation of sex work in general. Yet around the world, thousands of sex workers have organised to campaign for their working rights – from Argentina and Mexico to France and the UK; from Thailand and Cambodia to Malaysia and India. As the organisers of the Sex Workers’ Open University said: ‘The issue of trafficking has been used by some to try to criminalise all sex workers. We contest this simplistic association of all sex work with trafficking and abuse and we support the rights of all migrant workers, whether victims of trafficking or not, and condemn the detention and deportation of those workers.’


It is high time we ended the perverse war on ‘trafficking’ and started standing up for personal choice and for the right of people to move freely around the world.





Nathalie Rothschild is commissioning editor of spiked.





(1) ‘“No sex slave rings here”, say gardai after probe’, Sunday Independent (Ireland), 19 April 2009

(2) Over 100 women trafficked for sex industry in Ireland, Irish Times, 17 April 2009

(3) See Exposed: the myth of the World Cup ‘sex slaves’, by Bruno Waterfield.

(4) The truth of trafficking, by Rahila Gupta, Guardian, 2 April 2009

(5) Open door, by Siobhain Butterworth, Guardian, 8 December 2008

(6) Open door, by Siobhain Butterworth, Guardian, 8 December 2008

(7) See Prostituting women’s solidarity, by Nathalie Rothschild.





4 September 2009:
Original mit Quellenlinks:
http://www.spiked-online.com/index.php/ ... icle/6606/





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Marc of Frankfurt
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Beitrag von Marc of Frankfurt »

Melissa erklärt die Fehler von einem Anti-Menschenhandels-Buch

Melissa Ditmore: review of Siddarth Kara's book Sex Trafficking



Die Herausgeberin u.a. der 2bändigen Encyclopedia of Prostitution and Sex Work schreibt auf facebook:

Here is a short excerpt from my review of Siddarth Kara's book Sex Trafficking for the Women's Review of Books.


Unfortunately, although Kara understands the variety of trafficking situations, he is stuck on sex trafficking. He meets trafficked workers in fields such as agriculture and construction, but pursues elusive sex slaves. He never asks any of the people he seeks out—the poor women, sex workers, child carpet-weavers, or bonded-laborer families making bricks—what would actually help them. Although he is sensitive to their plights, he is insensitive and uninterested in their needs and desires. Rather than focus on structural issues, his book turns to salacious material and hero fantasies. A romantic outsider, he pushes ineffective remedies.
....


At one point, Kara attempts to pose as a brothel client in order to meet and interview “sex slaves.” He describes a process that he finds strange, since he is unfamiliar with clandestine activities, but that is common in illegal venues, such as those involving sex, drugs, or weapons. Would-be patrons are told to call for directions from a specific location, where the person answering the call can see them through a window, perhaps using binoculars or a camera. This is done to prevent too many people from learning the exact location, as many callers do not follow through with a visit. At the door, there are one or two intimidating bouncers, who may also run errands, and additional staff to answer the phone. Inside, it is smoky. These environments frighten Kara, but they are reassuring for sex workers who do not want to be visible to the public. Ultimately, Kara fails to meet sex slaves or even sex workers, but he insists they are there.
....


In the end, Kara simply does not understand what he observed in sex work venues. He cannot seem to move beyond what he believes should be effective into the realities of human trafficking that he witnessed. He recommends calling on law enforcement in response to trafficking, despite the fact that even he himself did not do so, because he believed it would harm the people he wanted to help. He documents that corruption undermines the enforcement of antitrafficking laws and that trafficked persons who testify against their keepers place themselves in danger. The question becomes why he could not move beyond the emotionally based model he advocates, when even his own experience proves its ineffectiveness.


http://www.amazon.de/s/ref=nb_ss?__mk_d ... &x=11&y=16

http://www.amazon.de/Sex-Trafficking-In ... 0231139608




  • "Kara is a client in deep denial about his reliance on contact with those he percieves as sex workers in order to justify his own existance."
    -Sexarbeiterin und Aktivistin




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Marc of Frankfurt
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Großbritannien

Beitrag von Marc of Frankfurt »

Streit um fragwürdige "Opfer-Zahlen" in England:


Two in three rescued women have vanished again

Two in three women rescued during raids to tackle people smuggling for the sex trade have since disappeared, The Daily Telegraph can disclose.



By Tom Whitehead, Home Affairs Editor
Published: 7:00AM BST 16 Sep 2009


Police helped 255 women during Operation Pentameter raids in 2006 and 2008 but 166 of them have dropped off the radar once again.

One academic said it suggested some of the women were not trafficking victims but voluntary sex workers who used the system to get in to the UK, an investigation for More4 News found.

It also questioned Home Office estimates that as many as 4,000 women have been trafficked in to the UK for sexual exploitation.

The programme found that of the 255 women, 16 were deported, 36 returned home voluntarily and 37 accepted support as victims.
[= 89 in '06..'08 = 33 .. 45 eindeutige Fälle pro Jahr bei all den landesweiten Razzien und Polizeieinsätzen. Bezogen auf die Gesamtzahl der Sexarbeiter von geschätzten 80.000 ergeben sich so maximal Promillewerte für Opferfälle. D.h. die ganze sog. Menschenhandelsdebatte dient letztlich der Prostitutions- und Migrationsbekämpfung. Ein politisch gewollter und teilweise irrationaler Diskurs gegen das Fremde, welches mit Sexualität verknüpft wird. Anm.]

It said the remaining 166 rejected offers of support and have since disappeared.

Belinda Brook-Gordon, a reader in social policy at Birkbeck college, University of London, said: “We do know a lot of women in the former Russian states, who are working in sex industry and who are desperate to come here. They want to earn more money here – they are migrant workers like any other workers".

However, the Poppy Project, the Government backed body that helps trafficked women, said many of those who declined services "did so because of concerns around debt bondage... it seemed they were far too frightened to take advantage of the help offered."

[Hier bräuchte es ganz besondere Forschungsanstrengungen, um diese zwei gegensätzlichen Positionen auf wissenschaftlicher Basis aufklären zu können. Anm.]

The investigation, which will be broadcast tonight, questioned the accuracy of the 4,000 estimate for trafficked women because it is based on a seven-year-old newspaper article and a five years old report.

A Home Office spokeswoman said: "“Despite having extensive support arrangements in place, the nature of human trafficking means that a significant number of victims are unwilling to engage or accept support.

"This can be due to a number of factors including intimidation and coercion by traffickers; a distrust of law enforcement due to negative experiences in the victims’ home countries; fears about immigration status; and the types of crime involved that can possibly result in stigma.

“We are currently working on a new estimate of the number of women trafficked into Britain for sexual exploitation which will give a clearer picture of the challenge we face.

“The 4,000 figure was compiled using the best available research, but, by definition, human trafficking is a covert and secretive business."

http://www.telegraph.co.uk/news/newstop ... again.html


Zahlenvergleiche s.o. Posting #127, Seite 7:
http://sexworker.at/phpBB2/viewtopic.php?p=41299#41299





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Re: Großbritannien

Beitrag von Lycisca »

Marc of Frankfurt hat geschrieben: fragwürdige "Opfer-Zahlen" in England [...] A Home Office spokeswoman said: "The 4,000 figure was compiled using the best available research, but, by definition, human trafficking is a covert and secretive business."
Ein Problem bei den Zahlenvergleichen ist die schwammige rechtliche Definition von Trafficking: Wer echte Opfer sucht, also z.B. Frauen, die durch Täuschung und Zwang ins Ausland gelockt werden, um dort sexuell ausgenutzt zu werden, wird nur wenige Fälle finden. In offiziellen Statistiken werden aber auch freiwillige Migranten als "Opfer" gezählt, nämlich dann, wenn sie nicht völlig auf sich alleine gestellt eingereist sind. Dabei werden dann auch Gefälligkeiten gegenüber den Migrantinnen beim Zählen der Fälle zu Verbrechen aufgebauscht (siehe Gerichtsurteile: als Menschenhandel gilt bereit das Vermitteln von Telefonkontakten). Bei solchen Methoden ist es plausibel, dass zehn bis hundert Mal mehr "Opfer" gezählt werden - bzw. solche Migranten im rechtlichen Sinn auch als Opfer angesehen werden, als wirklich vorhanden sind - bzw. als sich selbst als Opfer fühlen.

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Weiterentwicklung von Menschenhandelsgesetzen

Beitrag von Lycisca »

Marc of Frankfurt hat geschrieben:The 'White Slavery' Panic Anti-prostitution activists have been equating sex work with slavery for over a century. [...] A century after the Mann Act passed, women are no longer limited to the roles of wife, whore, or some combination of both, but the debate over prostitution is framed using roughly the same language.


Beim Stöbern habe ich einen kuriosen Fall aus den USA gefunden, der zeigt, dass die Gesetze aus der Zeit der Panik wegen "weißer Sklaverei" nach wie vor aktuell sind. Aus dem noch immer gültigen Mann Act hat sich u.a. der "Travel Act" entwickelt, der allgemein gefasst wurde, damit er z.B. auch grenzüberschreitendes Glücksspiel bekämpft. Im Fall Nader gg US aus 2008 wurde er gegen Massage-Studios angewandt: Zwei SW aus Montana haben telefonisch Termine für erotische Massagen vereinbart. Damit haben sie ein Medium benutzt, das für grenzüberschreitenden Handel geeignet ist, um eine ungesetzliche Handlung vorzubereiten (nämlich laut Travel Act ausdrücklich SW). Sie haben damit ein Bundes-Vergehen nach der "Interstate Commerce Clause" im Travel Act begangen. Dass die SW naturgemäß nur Kunden aus der Region bedient haben, war irrelevant.

Quelle: UNITED STATES COURT OF APPEALS FOR THE NINTH CIRCUIT, US v Michelle Nader und US v Marylin Lake vom 5. September 2008

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Arum
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Beitrag von Arum »

Unter

http://www.thenation.com/doc/20091005/thrupkaew

findet sich ein hochinteressanter, oft auch erschütternder und sehr ausführlicher Bericht zur Art und Weise wie IJM, eine christliche NGO aus Amerika (ehemals von der Bush-Regierung unterstüzt), in Ländern wie Thailand und Kambodscha zusammen mit unzuverlässigen Polizeibeamten (die selber SW's fast uneingeschränkt vergewaltigen zu dürfen glauben) Sex Trafficking pauschal zu bekämpfen versucht und dabei oft mehr Unheil bewirkt als irgendeine bedeutende Anzahl von Frauen zu befreien versteht.

Oder wie es so zutreffend im Bericht heisst:

IJM's ardent sense of mission--its moral clarity about justice work, dedication to the individual and passionate desire to find relief for victims--brought a revitalized engagement to believers and those concerned about trafficking. But those qualities often led to a quagmire in IJM's early years. Although the organization has refined its techniques, its operations have ambiguous, and sometimes troubling, results on the ground.

As for IJM's symbolic quest to provide individual rescue, finding "the one" for whom the group toiled and whom IJM had "saved" would prove nearly impossible. She is a cipher, a repository of innocence and redemptive hope that seemed to call more loudly to the IJM staff than the voices of trafficking victims and sex workers who decried the raids and their experiences of police brutality. "The one" was a symbol that IJM staff would always be driven to break free, even if she would wind up running away from her rescuers in the end. The shepherd claimed to have benevolent aims but did not always know the way to safety.
Guten Abend, schöne Unbekannte!

Joachim Ringelnatz